BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉMY
Místo malých oken postačí otevřený bok stáje, který je následně osazen bočním ventilačním systémem. Toto řešení umožňuje zcela otevřít nebo uzavřít celý bok stáje a regulovat tak, spolu s větrací štěrbinou, proudění vzduchu. Ovládání může být buď mechanické, pomocí navijáku, nebo elektrické – s případným automatickým řízením pomocí meteostanice. Realizujeme 6 typů bočních ventilačních systémů:
Máte zájem o naše boční ventilační systémy? Pošlete nám nezávaznou poptávku!
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU D
Boční ventilační systém typu D je nejvyspělejším zpracováním bočního odvětrávání. Vyznačuje se především tím, že se zcela odlišuje od ostatních. Plachta se roluje na hřídel na požadovanou výšku, a dále se systém může vertikálně pohybovat. Systém tak slouží nejen k odvětrávání, ale také ke stínění. Další nespornou výhodou je absence podpůrných sítí, které jsou nahrazeny masivními profily opatřenými gumou, které slouží jako vedení a opora celého systému.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU B
Boční ventilační systém typu B je v dnešní době nejpoužívanějším řešením bočního odvětrávání. Plachta je v horní části zavěšena na ocelových lankách, a ty jsou napojeny k hlavnímu lanu, které se navíjí přes vodicí kladky na bubínek u motoru. Tímto způsobem je zajištěn vertikální pohyb. Ve spodní části je na plachtě navléknutá hřídel propojená s motorem. Ve chvíli, kdy je plachta v pohybu, se současně ve spodní části otvoru plachta navíjí. Plachta se tak nešpiní a je při úplném či částečném uzavření neustále našponována.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU C
Boční ventilační systém typu C funguje na principu otevírání odspodu. V horní části je plachtová výplň zafixovaná v hliníkové liště a ve spodní části plachty je nasunutá hřídel. Tato hřídel je poháněna elektrickým pohonem. Tím, jak se hřídel otáčí, se mění výška zakrytí otvoru.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU A
Boční ventilační systém typu A byl donedávna nejoblíbenějším systémem pro odvětrávání stájí. Jeho funkčnost ověřilo více než 20 let praxe. Plachta je v horní části zavěšena na ocelových lankách, a ty jsou napojeny k hlavnímu lanu, které se navíjí přes vodicí kladky na bubínek u motoru nebo mechanického navijáku. Tímto způsobem je zajištěn vertikální pohyb. Ve spodní části je plachta pevně připevněna k parapetní fošně. Při pohybu plachty se ve spodní části plachta skládá na parapet. Nedílnou součástí systému je opěrná síť, která slouží jako opora plachty při zhoršených povětrnostních podmínkách.
![](https://71015cfdf4.clvaw-cdnwnd.com/56c5beff73bbe77ed0131fb4debae576/200000424-c802fc8f89/bvs-a12-43.jpg?ph=71015cfdf4)
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU E
Boční ventilační systém typu E pracuje na principu otevírání odspodu. V horní části je plachtová výplň zafixovaná v hliníkové liště. Plachta je ve střední části opatřena kedrem, který slouží k osazení do navíjecí hřídele. Díky poloze středové navíjecí hřídele se plachta navíjí dvakrát rychleji. Spodní část systému je osazena hřídelí, která zajišťuje napnutí plachty. Prostor mezi plachtou a terénem je vytěsněný pomocí navařeného límce. Vertikální pohyb systému vymezují opěrné vnitřní a vnější profily s PVC profilem, který chrání plachtu proti prodření.
FOTOGALERIE
BOČNÍ VENTILAČNÍ SYSTÉM TYPU F (POLYKARBONÁTOVÉ STĚNY)
Dutinkový polykarbonát se u zemědělských
staveb pro chov skotu používá nejen jako prvek střešních plášťů, ale i jako materiál pro opláštění obvodových stěn stájí a dalších doprovodných staveb. Naše firma dodává polykarbonátové desky různých rozměrových a konstrukčních provedení. Nejčastěji polykarbonátové stěny instalujeme do čekáren a dojíren, tedy tam, kde je vyžadována větší tepelná izolace. Do stájových objektů se instalují desky s různou propustností světla. Polykarbonátové stěny se ovládají pomocí manuálního navijáku nebo elektropohonu.
FOTOGALERIE
DOPLŇKY K BOČNÍM SYSTÉMŮM
KARI SÍTĚ
Kari sítě se instalují před samotné obvodové stěny, a vytvářejí tak ve stájích bariéru mezi zvířetem a plachtou, která je součástí bočního ventilačního systému. Díky nim se skot k plachtám nedostane, a nemůže je poničit.
VÝDŘEVA PRO BOČNÍ VĚTRACÍ SYSTÉMY A až F
Výdřeva se skládá z fošen nebo konstrukčních hranolů (KVH) a slouží k uchycení technologických prvků bočních ventilačních systémů. Rozměrové parametry výdřevy vycházejí z typu použité plachty a velikosti bočního otvoru. Fošny a hranoly jsou hoblované a impregnované. Na přání zákazníka je možné fošnu nahradit ocelovým prvkem.
KRAJOVÉ PLACHTOVÉ ZAKONČENÍ PRO BOČNÍ VĚTRACÍ SYSTÉMY VŠECH TYPŮ
Tento prvek zabraňuje podfouknutí plachty a navíc chrání motory a pojezdový systém před vnějšími povětrnostními vlivy.